Artikelen

Uitgever GezinsGids stapt in relatiemagazines

Door

op

altDeze maand start Christelijke Tijdschriften BV met een nieuw bedrijfsonderdeel: BladenMakers. In deze nieuwe onderneming staat het voor externe organisaties creëren en verbeteren van magazines centraal. BladenMakers is een reactie op vragen vanuit de markt.

Uitgever Ringer Otte: ‘Naar aanleiding van onze eigen titels kregen we steeds vaker het verzoek of we ook andere organisaties konden helpen bij het maken of verbeteren van hun magazines. Als uitgeverij met liefde voor tijdschriften hebben we dit natuurlijk met veel plezier gedaan. Onze organisatie bleek er echter nog niet volledig op ingericht. BladenMakers is de volgende stap om deze opdrachten nog beter te kunnen uitvoeren. Vakbekwame professionals met jarenlange werkervaring hadden we al, nu is de bedrijfsstructuur ook toegespitst op deze nieuwe fase in ons bedrijf.’

altDe uitgeverij wil met BladenMakers zowel bestaande als nieuwe relaties ondersteunen in het maken van relatiemagazines en door de ontvanger betaalde tijdschriften. Zo kan er in deze tijd van veranderend mediagebruik op een effectieve manier worden gewerkt aan de communicatiedoelstellingen. Bladen kunnen namelijk doeltreffend door een organisatie worden ingezet om vertrouwen, loyaliteit, merkbewustheid en verkoop te stimuleren. Ook zijn ze het middel om kennis over de producten of activiteiten van een organisatie duurzaam over te brengen en te vergroten. Dit past naadloos binnen de bredere trend van content-marketing, waarbij voor de relatie leuke of nuttige informatie wordt ingezet om de band tussen organisatie en relatie te verbeteren.

Hans van Lindenberg, die de dagelijkse leiding over BladenMakers heeft, benadrukt: ‘Wij ervaren het maken van bladen echt als een specialisme binnen het communicatievak. We merken in de praktijk dat wij heel anders tegen bladen maken aankijken dan bedrijven die bredere communicatiediensten aanbieden.  Vanuit onze visie en expertise zien we dat een blad met een aantal aanpassingen al veel beter gelezen en gewaardeerd zal worden. Een goede vormgeving is daarbij slechts een voorwaarde. De kracht zit in het laten samensmelten van tekst en beeld op een manier die past bij de organisatie én aansluit bij de beleving van de lezer. Met de juiste ingrediënten proeft de lezer welke organisatie in het blad naar voren komt en wat dit voor hem of haar kan betekenen. Natuurlijk staat een blad, digitaal of op papier, niet op zichzelf en dient het optimaal te worden ingezet binnen de gehele communicatiestrategie van de onderneming. Denk daarbij aan direct mail, websites, nieuwsbrieven en social-media. Eenduidigheid in deze uitingen versterkt de boodschap.’

Lees meer over dit nieuwe bedrijfsonderdeel op www.bladenmakers.nl.